|
IV
Youngtimer Party oczami uczestnika…
Czwarta
edycja, naszej imprezy zaczęła się piękną pogodą, słońce, czarny
asfalt, i ogrom różnokolorowych pojazdów z okresu gdy bardziej
niż mechanika liczył się łącznik pomiędzy kierownicą a
siedzeniem...
Wśród startujących można na szybko wymienić ciekawe fiaty 125 i
126p, zastavy, polonez coupe, i inne o których nasi rodzice
30lat temu mogli co najwyżej pomarzyć, a także coś zza żelaznej
kurtyny: nasze fordy, tylno-napędowe kadetty, manty, bmw
'rekiny' i inne.
Wjazd przez bramę, kontrola, otrzymujemy kopertę z numerami
startowymi, identyfikatorami, mapami, i najważniejszymi kuponami
konsumpcyjnymi, a to dopiero początek. Ktoś w pomarańczowej
kamizelce kieruje nas na prawo... Cały galimatias zaczyna się na
punkcie kontroli technicznej, serwis przed garażami, i kontrola
w, nakładki na tłumiki, wkłady, a wszystko by zadość uczynić
zapędom ekologów, troszczących się oto by cały ten wiekowy
maszyno-park zasilił śląskie huty. Jednak wysiłki się opłacają,
samochody przechodzą kontrolę techniczną, zaliczają test
głośności i otrzymują upragnioną naklejkę oznajmiającą iż dany
pojazd 'jest OK'.
Szybka zbiórka, odprawa, 8 prób, można jechać, 3 podejścia do
każdej, jedynie ukochany karting został okrojony do 2 podejść...
Ruszamy, większość zawodników rusza na szybkie próby, "baba
jaga", "brzuch Romana", "depo", czy szybki karting cieszą się
ogromnym wzięciem, emocje biorą górę... już po chwili pierwsza
awaria - dredzioch zostaje z dźwignią zmiany biegów w dłoni,
...ułamaną!!! na szczęście szybka pobudka Medego, wizyta w
pobliskim Capri-Garage i sprzęt Bestera załatwiają sprawę, po
kilkunastu minutach zielona garanada wraca do walki. W podobnym
czasie z próby spychana jest 911 także usterka skrzyni... a to
dopiero początek. Karting okazał się zabójczy także dla załogi
3M Ptaszix-Fusiek ;) W stalowym SuperGT skrzynia N9 została
pozbawiona lewarka, tak dla urozmaicenia tym razem wystarczy go
przykręcić, następna usterka skrzyni nie będzie tak
łatwo-naprawialna, ale nie wyprzedzajmy wydarzeń...
W między czasie obserwujemy przelotne opady, które powodują
znaczące urozmaicenie imprezy w efektowne poślizgi, slide'y,
oberki i wszelkie możliwe deszczowe atrakcje, które można sobie
wymyślić, atmosfera jednak nie przygasa, to 4 edycja imprezy,
tym razem udział wzięło 80 załóg, gdyby nie brak serwisowych
ciężarówek, można by pomyśleć iż cofnęliśmy się w czasie. Dużą
sensacją jest samochód zastępczy Baśka i Młodego, który
niewtajemniczonym jest przedstawiany jako zastępstwo karetki,
która nie będzie potrzebna.
Deszcz, emocje i zapach spalonej gumy mieszają się z adrenaliną,
na depo próba na dochodzenie, znana nam z finałów pucharu capri,
tylko trasa i pary zdecydowanie różne, należy tu nadmienić iż
pewna zielona granada pewna zwycięstwa wyzwała dwie białogłowy w
żółtym maluchu, start ...kilkadziesiąt sekund i wielkie brawa z
wieży startowej... 4s przewagi...Malucha… Inni 'nasi' zawodnicy
mieli więcej szczęścia, białe capri 2.8i wykręca karting w
czasie robiącym duże wrażenie 88s w porównaniu do 'średniej'
100s, ta tendencja utrzyma się już do końca, Jakub pokazuje
klasę, podobnie jak jego ford.
Praktycznie na każdej próbie startuje jakiś ford, taunusy, capri,
granady, a nawet czarno-matowa fiesta mk1 turbo, nie każdego
zdobi charakterystyczny niebieski owal, ale nie ukrywajmy, są
rozpoznawalne... ;)
Auta przyjechały z całej Polski, migają rejestracje z każdego
zakątku kraju, pomimo sportowych emocji jest czas na rozmowę,
zdjęcia, i komentowanie przejazdów.
Po 15 kończymy przejazdy prób, udajemy się na obiad, i
obserwujemy niebo, tor przesycha, jeżeli spadnie deszcz, nasz
wyścig, zostanie odwołany, niestety tuż po 16 nad poznańskim
torem przechodzi kolejne oberwanie chmury, jęk zawodu z
kilkudziesięciu gardeł słychać w całej sali...
Organizatorzy konsultują sytuację, w końcu pada wyczekiwane
zdanie "Jedziemy!"
Samochody ustawione w klasach, wg kolejności czasów z kartingu,
ruszają za safety-car’em, i pokonują cztery okrążenia 'susząc
tor', jest ślisko...
Widzowie mają niepowtarzalną możliwość zobaczenia ponad 70
samochodów sunących po torze wyrzucając tęczowe fontanny wody
spod kół, prawie jak LeMans, czy co tam kto lubi, Kubica się
chowa ;)
Powiedzmy krótko, bo co niektórzy którzy dotrwali do tej części
niezwykle nudnej relacji na pewno maja już dość...
Więc krótko, było ślisko, było szybko, było super... nie będę tu
przytaczać opisów piękna przyrody, i innych, to trzeba przeżyć.
Wyścig był zabójczy, a dosłownie zabójczy dla skrzyni Mac13k'a
która odmówiła dalszej współpracy, a capri jako jedyny ford nie
wyjechało z toru o własnych siłach.
Nadmienić należy, iż już prędzej kilka aut odjechało na
lawetach: usterki mostu, silnika, a inne miały kilka niegroźnych
przycierek z oponami jak oderwane literki z maski granatowego
dziobaka :(
Ostatnia klasa 126p/Gość kończy wyścig, reflektory rozświetlają
błyszczący tor, ostatni raz widzimy łopoczącą szachownicę, czas
zobaczyć kto co i gdzie, udajemy się do sali na wręczenie nagród
i pucharów…
Tekst: cOke
(capri.pl & Koło Youngtimer AW)
Zestawienie wyników:
Klasa I
(moc do 80 KM)
Miejsce |
Nr
startowy |
Klasa |
Imię |
Nazwisko |
Marka |
Model |
1 |
35 |
I |
Stanisław |
Kuliński |
Renault |
5 |
2 |
22 |
I |
Piotr |
Gacka |
Fiat |
500 |
3 |
13 |
I |
ARTUR |
BURTAN |
FIAT |
128 coupe |
Klasa II
(od 81 KM do 120 KM)
Miejsce |
Nr
startowy |
Klasa |
Imię |
Nazwisko |
Marka |
Model |
1 |
43 |
II |
Miłosz |
Iwanicki |
BMW |
524td |
2 |
55 |
II |
Jerzy |
Szebiotko |
BMW |
2002tii |
3 |
36 |
II |
Łukasz |
Blatkiewicz |
Opel |
Manta |
Klasa III
(od 121 KM do 160 KM)
Miejsce |
Nr
startowy |
Klasa |
Imię |
Nazwisko |
Marka |
Model |
1 |
18 |
III |
Jakub |
Wójcicki |
Ford |
Capri |
2 |
46 |
III |
Tomasz |
Wróblewski |
SAAB |
900 |
3 |
30 |
III |
Piotr |
Ruszkiewicz |
Alfa Romeo |
GTV6 |
Klasa IV
(moc powyżej 160 KM)
Miejsce |
Nr
startowy |
Klasa |
Imię |
Nazwisko |
Marka |
Model |
1 |
2 |
IV |
Dariusz |
Krupa |
Porsche |
911 (964) |
2 |
14 |
IV |
ryszard |
majewski |
Porsche |
911 (964) |
3 |
71 |
IV |
Marcin |
Miziak |
Mercedes |
190E 2.3 16V |
Klasa
POLSKI FIAT 126
Miejsce |
Nr
startowy |
Klasa |
Imię |
Nazwisko |
Marka |
Model |
1 |
47 |
M |
LIDIA |
BARAŃSKA |
FIAT |
126 |
2 |
15 |
M |
Jan |
Niemcewicz |
Fiat |
126p |
3 |
9 |
M |
MARIUSZ |
POLSKI |
POLSKI FIAT |
126 |
Klasa GOŚĆ
Miejsce |
Nr
startowy |
Klasa |
Imię |
Nazwisko |
Marka |
Model |
1 |
94 |
G |
Piotr |
Kolasiński |
Mazda |
Mx-5 |
2 |
93 |
G |
Mikołaj |
Kolasiński |
Mazda |
Mx-5 |
|
3 |
95 |
G |
Marcin |
Franiel |
Mazda |
Mx-5 |
Wyróżnienia za przejazd Toru Poznań
Nr
startowy Klasa
Kierowca Samochód
35
I Stanisław
Kuliński Renault 5
55
II Jerzy
Szebiotko BMW 2002tii
18
III Jakub
Wójcicki Ford Capri
2
IV Dariusz
Krupa Porsche 911 (964)
19
M Szymon
Kadziszewski Fiat 126p
92
G Janusz
Ratajczak Lancia Dedra Integralne
Nagrody dla
najlepszych ufundowane przez:
Pracownia
Psychologii Transportu
Marcin
Cybulski
Badania
wstępne, okresowe i kontrolne kierowców, operatorów wózków
widłowych i pracowników. Psychotesty.
Safety Car
zapewnił Marek Tokarczyk - Fox Autoalarmy
|