W dniach
6-7 września na Torze „Poznań” – Automobilklubu Wielkopolski rozegrano
IX Rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, IV Rundę Wyścigów
Długodystansowych, IV Rundę Picanto Lotos Cup oraz IV Rundę Cee’d Lotos
Cup.
Jako
pierwsi na polach startowych pojawili się przedstawiciele WSMP, stawkę
od początku do końca prowadził Mariusz Miękoś (A. Łódzki), czując przez
dystans 15 okrążeń oddech Maćka Stańcy (A. Kielecki/FUCHS STAR MOTO
RACING) na plecach. Maciek po sobotniej „wycieczce” na pobocze podczas
treningów klasyfikacyjnych, startował dzisiaj w Dywizji 4 pow. 3500
Ferrari 360 GTC. Mimo jednak zajęcia drugiej pozycji na podium, nadal
pozostaje liderem klasyfikacji sezonu z dorobkiem 24 pkt. Na drugim
miejscu plasuje się Mariusz Miękoś – 17 pkt., a trzeci jest Enrico
Buscema (A. Wielkopolski) – 8 pkt. Znany i lubiany z TVN Turbo Adam
Kornacki musiał zrezygnować ze startu w 9 rundzie z powodu kontuzji
barku.
Z kolei w
klasie Dywizji 4 do 3500 najwyższe miejsce na podium zdobyła kobieta,
Hanna Sobota (A. Wielkopolski). Natomiast klasyfikację sezonu prowadzi
nadal Adam Gładysz (A. Kielecki/GŁADYSZ RACING) – 20 pkt., druga jest
Karolina Czapka (A. Wielkopolski/KATREX KAROLINA AUTOSPORT) – 11 pkt.,
trzeci Marcin Gładysz (A. Kielecki) – 9 pkt.
Bardzo
ciekawie sytuacja wygląda w klasie DIV 4 do 2000. Dzisiejszy wyścig
wygrał Tomasz Gajewski (A. Rzemieślnik) przed kolegą klubowym Marcinem
Kiwak oraz Maciejem Rybarczykiem (A. Wielkopolski). Dzięki dzisiejszej
wygranej Tomasz traci tylko jedno oczko do prowadzącego w sezonie
Marcina. Z pewnością wiec na kolejnej rundzie czeka nas znowu ciekawy
pojedynek między tymi dwoma zawodnikami.
Niesamowita walka toczy się w Pucharze KIA Picanto, a jest o co walczyć,
bowiem najlepszy kierowca sezonu 2008 otrzyma nowy samochód KIA Picanto
na własność. Po dzisiejszych zmaganiach najbliżej wygranej jest Zbigniew
Łacisz (SIGNUM SPORT Gli) – 307 pkt., który wygrał oba biegi 4 rundy.
Nic tutaj nie jest jednak jeszcze przesądzone, bowiem przed zawodnikami
dwie szanse: Poznań i Brno, podczas których zdobyć można nawet 200 pkt.
Zbyszek będzie więc musiał bronić swojej pozycji przed Wojciechem
Herban (A. Cieszyński) – 266 pkt. i znajdującym się na trzecim miejscu w
klasyfikacji łącznej – Jackiem Szurgotem (A. Wielkopolski) – 236 pkt. O
sporym pechu mówić może Aleksandra Furgał (A. Rzemieślnik), która z
powodu niedokręcenia koła zaliczyła dzisiaj groźny wypadek na prostej
start-meta podczas pierwszego wyścigu. Na szczęście zawodniczce nic się
nie stało i po profilaktycznych badaniach w szpitalu, cała i zdrowa
powróciła na tor.
Aleksandra Furgał – pierwszych 5 okrążeń
jechało mi się dosyć dobrze. Podczas ostatniego okrążenia przed
wypadkiem, auto zaczęło mi pływać, zaczęłam się zastanawiać dlaczego tak
się dzieje. Przecież to niemożliwe, aby już skończyły się opony
wystarczające na 20 okrążeń. Na okrążeniu wypadkowym, po wyjściu na
prostą startową dostałam „rybki”, czyli koło odkręciło się. Obróciło
mnie na blaszaną barierę na prostej startowej, później na beton i
przeleciałam całą prostą startową na przeciwną stronę. Tam dostałam
najsilniejszy i najgorszy strzał. Jechałam tyłem z dużą prędkością,
czekając na moment zderzenia i usiłując przygotować się fizycznie i
psychicznie do tego co nie uniknione. Po uderzeniu poczułam bardzo silny
ból, nie mogłam na początku wyjść z samochodu. Cieszę się, że wszystko
jest w porządku. Zostałam zawieziona do szpitala, gdzie zrobiono mi
wszystkie możliwe prześwietlenia. Wszystko jest ok., jestem tylko trochę
nadwyrężona i szykuje się do następnych wyścigów.
Podczas
gdy kibice nie zdążyli jeszcze ochłonąć po Pucharze Picanto, na pola
startowe wyjechały nieco więksi przedstawiciele KIA, a mianowicie
debiutujące w tym roku KIA Cee’d-y. Tutaj zdecydowanie zdystansował
rywali Andrzej Gasenko (A. Wielkopolski), zdobywając komplet 100 pkt.
Jak widać doświadczenia zdobyte w wyścigach kartingowych przekładają się
również na wyścigi samochodowe, bowiem Andrzej nieźle radzi sobie
również w ogólnej klasyfikacji zajmując po dzisiejszych wyścigach
trzecie miejsce z dorobkiem 313 pkt., za Kamilem Raczkowskim (A.
Rzemieślnik) – 359 pkt. i prowadzącym Łukaszem Błaszkowskim (A.
Wielkopolski) – 361 pkt.
Jako
załoga VIP razem z bardziej doświadczonymi zawodnikami, ścigali się
dzisiaj Juliusz Szalek i Szczepan Mroczek, przedstawiciele Gazety
Wyborczej. A tak jeden z załogantów – Juliusz Szalek opowiadał o swoim
wyścigowym debiucie: z prowadzeniem samochodu w
normalnym miejskim ruchu, jest to nie porównywalne. Zupełnie inna jazda
w bliskim kontakcie, oczywiście jeśli utrzymasz się za zawodnikami, a my
przecież profesjonalistami nie jesteśmy. Do tego dochodzi jeszcze stres
związany ze znajomością regulaminu. Oczywiście ten regulamin musieliśmy
poznać, ale nagle pojawiają się jakieś flagi, sytuacje z którymi
człowiek ma do czynienia po raz pierwszy, to powoduje, że np. tak jak
ja, przejeżdża się później przez depo, bo zapomniało się wjechać do
parku zamkniętego. Są to tak niesamowite emocje, że trudno nad nimi
zapanować pierwszy raz, ale za drugim na pewno będzie lepiej.
Zmagania poznańskiej rundy zakończył trzygodzinny wyścig
długodystansowy. W klasie 1 (1000-1400) pierwsze miejsce zajęła załoga
MENCEL/KOPAŃSKI, w klasie 2 (1400-2000) najlepsi okazali się Włosi –
NOSTRESS MOTORSPORT 2 SPARPACCIO/GHIZZI przejeżdżając 96 okrążeń
poznańskiego toru.
Natomiast
w klasie 3 (2000-3500) wygrał team PACHURA MOTORPORT 1 PACHURA/J.
MARCINKIEWICZ – 98 okrążeń. W klasyfikacji generalnej DSMP na pierwszym
miejscu podium znalazła się załoga LUKAS MOTORSPORT 2 MIĘKOŚ/KORNACKI/LUKAS
(106 okr.), drugie miejsce zajął PACHURA MOTORSPORT 1 PACHURA/J.
MARCINKIEWICZ, trzecie GŁADYSZ A.GŁADZYSZ/M.GŁADYSZ.
Po 4
rundzie bardzo ciekawie przestawiają się wyniki zbiorcze sezonu DSMP,
bowiem dwie załogi mają taką samą ilość punktów; LUKAS MOTORSPORT 2 –
114 pkt. oraz PACHURA MOTORSPORT 1 – 114 pkt. Trzecie miejsce zajmuje
NOSTRESS MOTORSPORT 1 – 103 pkt.
Kolejna
runda wyścigów samochodowych już za miesiąc, a my wszystkich kibiców
serdecznie zapraszamy już za tydzień 12 września (piątek) na wyścigi
pojazdów zabytkowych, a 20 i 21 września na Wyścigowy Motocyklowy Puchar
Europy.