W
dniach 25-26 lipca na Torze „Poznań” odbyła się V i VI runda
Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, II runda
Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski i II Runda
Wyścigowego Pucharu Polski.
Sobotnie zmagania rozpoczęły się od
wyścigu Formuły do 2000 w ramach Mistrzostw Czech. Siedem
bolidów stanęło do walki, która rozegrała się na dystansie 15
okrążeń Toru „Poznań”. Czescy zawodnicy po zaciętej rywalizacji
ostatecznie rozdzieli między sobą w następującej kolejności
miejsca na „pudle”; pierwsze miejsce Jakub Harak (PALMI IVO),
drugie David PALMI (PALMI IVO), trzecie Roland Constantin
Vallery (KRENEK MOTORSPORT KLUB). Formuły wyruszyły do wyścigu
również w niedzielę, tym razem jednak David Palmi nie oddał
palmy pierwszeństwa i Jakub musiał zadowolić się drugą pozycją,
a trzeci na pudle ustawił się Jiri Jupa (KRANEK MOTORSPORT
KLUB).
Najwięcej emocji budzą jednak
tradycyjnie zmagania naszych rodzimych sportowców, czyli
Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Rywalizacja samochodów
takich jak Ferrari 430 GT3, Porsche 997 GT3 Cup, czy Renault
Megane Trophy to jest to co kibice lubią najbardziej. Maciej
Stańco (A. Kielecki/Fuchs Star-Moto Racing) nie zawiódł w
Poznaniu swoich kibiców i zarówno w sobotę jak i niedzielę
pierwszy minął linię mety zdobywając komplet 20 pkt. co daje mu
w tej chwili pierwsze miejsce w klasyfikacji sezonu w DIV 4
+3500. Robert Lukas (A. Kielecki/Lukas Motorsport) spadł na
drugie miejsce, ale do Maćka brakuje mu zaledwie 1 pkt., tak
więc zapowiada się ciekawa walka w tej klasie na kolejnych
rundach. W biegu DIV 4 3500 bezkonkurencyjna okazała się
przedstawicielka płci pięknej Karolina Lampel-Czapka (A.
Wielkopolski/Katrex Karolina Autosport), mimo piruetów podczas
sobotniego wyścigu nadrobiła straconą pozycję i w tej chwili
prowadzi „generalkę” z 46 punktami.
W biegu DIV 4 2000 podium należało
do Tomasza Gajewskiego (A. Rzemieślnik) zarówno podczas V jak i
VI rundy WSMP. Te dwa zwycięstwa sprawiły, iż Tomek ma w tej
chwili tyle samo punktów – 34, co Sebastian Pachura (A.
Wielkopolski/Pachura Motorsport). Tuż za nimi ze stratą zaledwie
trzech punktów plasuje się Maciej Rybarczyk (A. Wielkopolski). W
mniejszych pojemnościowo autach do 1400 ccm wygrywa Krzysztof
Czarnota (A. Wielkopolski).
Swoistym przedszkolem wyścigowym
jest wprowadzony od tego roku Wyścigowy Puchar Polski. Młodzi
zawodnicy w większości startujący do tej pory w KJS-ach zrobili
krok na przód i być może w przyszłym sezonie zobaczymy
niektórych z nich już w klasach mistrzowskich. 1 klasę WPP
ponownie wygrał bezkonkurencyjny jak do tej pory Krzysztof
Mencel (A. Wielkopolski), drugi był Piotr Bany (A. Rzemieślnik),
a trzeci na metę przyjechał kierowca o ksywie MOP (A.
Rzemieślnik). Klasę drugą wygrał Piotr Gembicki (A.
Wielkopolski), trzecią Paweł Grzywacz (A. Polski), a Open
Krzysztof Hellwig (A. Wielkopolski).
Lipcową rundę zakończył wyścig
Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Walka
rozpoczęła się pechowo dla włoskiego zespołu Nostress Motorsport,
na czwartym okrążeniu Ferrari 360 zgubiło olej i zawodnicy
musieli zakończyć wyścig. Szczęście opuściło również Macieja
Stańco z zespołu MP SPORT-Fusch Star Moto-Partners, któremu w
Ferrari 430 GT 3 po piątym kółku wysiadła skrzynia biegów.
Popularny „Profesor” Zbigniew Szwagierczak (A. Wielkopolski)
jadący Alfą Romeo GTX również po zaledwie dwóch okrążeniach
zjechał do boksu, jednak mechanikom po dłuższej chwili udało się
usunąć awarię i Alfa powróciła na tor. Po czterech kółkach
zmagania zakończył też Maciej Tomaszewski (A. Polski) na skutek
kolizji ze Stańco. Pod nieobecność zdyskwalifikowanych przez
różne przypadki losu zawodników na mecie triumfował zespół Lukas
Motorsport – Adam Kornacki (A. Polski) i Robert Lukas (A.
Kielecki) przejeżdżając 104 kółka samochodem Porsche 997 GT3 –
klasa 4. Drugi na metę wjechał zespół Karoliny Lampel-Czapka (A.
Wielkopolski) i Mateusza Lisowskiego – Katrex Karolina Autosport
przejeżdżając również 104 okrążenia Renault Megane Trophy –
klasa 3. Trzeci linię mety minął Lukas Motorsport – Teodor
Myszkowski (A. Wielkopolski) i Stefan Biliński (A. Wielkopolski)
– 100 kółek Porsche 997 GT3 – klasa 4.
Następnie na mecie pojawili się:
4 – nr start. 1 - Lukas Motorsport
- 100 okr. - klasa 4
5 – nr start. 90 - Pachura
Motorsport – 94 okr. - klasa 2
6 – nr start. 100 - Garstecki/Czyż
– 92 okr. - klasa 1
7 – nr start. 33 – Intermarche
Racing – 91 okr. - klasa 2
8 – nr start. 43 – Michałowski – 87
okr. - klasa 2
9 – nr start. 3 - Gładysz Racing –
84 okr. - klasa 3
10 – nr start. 81 - Myśliwiec/Brymora
– 83 okr. - klasa 2
11 – nr start. 34 - Bany/Kołakowski
- 77 okr. - klasa 2
12 – nr start. 60 - Czarnota – 72
okr. - klasa 1
13 – nr start. 62 - Gizelewski – 39
okr. - klasa 1
14 – nr start. 77 - Szwagierczak/Obuchowski
– 26 okr. - klasa 3
Kolejne wyścigi samochodowe odbędą
się na Torze „Poznań” w dniach 12-13 września, a my zapraszamy
już w przyszłym tygodniu 31.07-02.08.2009 r. na Wyścigowe
Motocyklowe Mistrzostwa Polski.
|