
Nowy rekord Pawła Szkopka
Przedostatni runda Motocyklowych Wyścigowych
Mistrzostw Polski, runda Pucharu Polski i Pucharów Markowych na
Torze "Poznań" – Automobilklub Wielkopolski, przebiegała w
upalnej, słonecznej pogodzie, co z pewnością cieszyło
uczestników. Było zdecydowanie lepiej, niż podczas zawodów Alpe
Adria UEM, kiedy mocno przeszkadzał deszcz.
Wydarzeniem tej rundy był nowy rekord toru,
ustanowiony przez Pawła Szkopka (A. Polski), jadącego Yamahą R1.
Podczas sobotniego wyścigu połączonych klas Superbike i Superstock 1000, Szkopek przejechał jedno okrążenie w czasie
1.33.214.
– Po
ubiegłorocznej kontuzji nie ma już
praktycznie znaku. W tym
sezonie czuję się coraz lepiej, więc i
jazda jest coraz lepsza. Trochę jestem zaskoczonym tym rekordem,
ale warunki podczas wyścigu były bardzo dobre, stąd na pewno tak
dobry rezultat. Cieszę się z tego i mam
nadzieję, że ten sezon zakończy się dla mnie
udanie, a następny będzie jeszcze lepszy – mówił Paweł Szkopek,
zadowolony po sobotnim wyścigu.
W tym wyścigu Superbike, Szkopek nie pozostawił
żadnych złudzeń swoim rywalom, bo drugiego na mecie Francuza
Gwena Giabbaniego (Suzuki Grandys duo Team) wyprzedził różnicą
15,760 sekundy! Trzeci był natomiast Słoweniec Marko Jerman
(Suzuki Grandys duoe Team). W niedzielę Szkopek nie ukończył
wyścigu z powodu awarii silnika. Do mety nie dojechał też Jerman.
A zwyciężył Gwen Giabbani, przed Ireneuszem Sikorą (AMK Gliwice)
i Bartłomiejem Wiczyńskim (A. Wielkopolski).
W klasie Superstock 1000 klasą dla siebie był
Austriak Andreas Meklau (Suzki Grandys duo Team), który
wyraźnie wyprzedził Waldemara Chełkowskiego (A. Wielkopolski),
jadącego BMW S1000RR oraz Adama Badziaka (A. Polski)
dosiadającego Yamahę R1. W niedzielę
Meklau powtórzył sukces z soboty, drugi był Badziak, a trzeci
był Piotr Betlej (A. Wielkopolski – Honda CBR 1000RR).
W klasie Superbike tym razem w wyścigach zabrakło
Huberta Tomaszewskiego (A. Wielkopolski), któremu nie pozwolił
na to poważny defekt techniczny motocykla. Hubert uczestniczył w
treningach, jednak czasy nie były zadowalające, co było
oczywiście związane z defektem. Tomaszewski obiecuje jednak, że
za miesiąc podczas ostatniej rundy WMMP na pewno stawi się na
starcie i powalczy o zwycięstwo.
W klasyfikacji Grandys duo Formuła X–Trem
czołówka w sobotę wyglądała następująco: 1. Paweł Szkopek, 2.
Gwen Giabbani, 3. Andreas Meklau. A w niedzielę: 1. Meklau,
Giabbani, 3. Sikora
W klasie Supersport 1000, Słoweniec Jerman
stoczył interesującą walkę z Danielem Bukowskim (A. Wielkopolski
– Yamaha) i Markiem Szkopkiem (A. Polski – Triumph Daytona 675).
Jerman zwyciężył, ale Bukowskiego wyprzedził różnią 0,082 sek.
Szkopek stracił do Słoweńca 1,254 sek. W niedzielę Marek Szkopek
wziął rewanż i wyprzedził Jermana różnicą 0,020 sek. Trzeci był
Bukowski z ponad ośmiosekundową stratą do zwycięzcy.
W klasie Supersport 600 Junior w rywalizacji
liczyła się trójka jeźdźców: Artur Wielebski (A. Wielkopolski),
Sebastian Zieliński (Ostrowski Klub Motorowy) i Jakub Wróblewski
(A. Wielkopolski). W takiej też kolejności minęli oni linię
mety, a różnice czasowe między nimi mieściły się w czterech
sekundach. W niedzielę najlepszy był Wróblewski, drugi –
Zieliński, a trzeci Mateusz Bińskowski (A. Wielkopolski),
Wielebski nie ukończył wyścigu.
W Pucharze Polski w klasie Pretendent najlepszy
okazał Rafał Stachurski (A. Lubelski – Kawasaki ZX10R), który
wyprzedził Marcina Sikorę (niezrzeszony – Suzuki GSX–R600) oraz
Dariusza Michalaka (niezrzeszony – Yamaha R6).
W klasie Rookie 600 zwyciężył Adrian Pasek (A.
Rzeszowski – Yamaha R6), wyprzedzając Mateusza Gołka (AMK
Gliwiice – Yamaha R6) oraz Natalię Florek (A. Wielkopolski –
Honda CBR 600RR). Z kolei w klasie Rookie 1000 najlepszy był
Krzysztof Kubiś (A. Rzeszowski). Drugie miejsce zajął Paweł
Żuralski (A. Wielkopolski), a trzecie Mariusz Durynek (A.
Wielkopolski). Cała trójka jechała Suzuki. Wyścig w tej klasie
został przerwany po czterech okrążeniach i wypadku jednego z
zawodników, a na torze były plamy oleju.
W klasach markowych też jak zwykle było bardzo
interesująco. W klasie BMW w sobotę triumfował Waldemar
Chełkowski (A. Wielkopolski), przed Marcinem Małeckim (A.
Wielkopolski) i Bartoszem Łysoniewskim (niezrzeszony). W
niedzielę kolejnośc na mecie była taka sama. W klasie Honda CBR
pierwszego dnia najlepszy był Wojciech Wróbel (AMK Gliwice), a
na podium stanęli jeszcze: 2. Przemysław Piastowski (LKT Wyczół),
3. Marcin Matysiak (A. Wielkopolski). W niedzielę Piastowski
zamienił się miejscami z Wróblem, a trzeci był Matysiak.
W klasie Honda Hornet w sobotę najlepszy był
Krzysztof Depta (niezrzeszony), przed Kamilem Streżyńskim (AMK
Gliwice) i Tomaszem Wardakiem (A. Wielkopolski). Nastepnego dnia
na mecie nic się nie zmieniło i ta trójka ponownie stanęła na
podium w takiej samej kolejności.
W klasie Suzuki 600 pierwszego dnia zwyciężył
Sławomir Maszczak (niezrzeszony), który wyprzedził Szymona
Konarzewskiego (A. Polski) i Marcina Knawę (niezrzeszony). W
niedzielę najlepszy był Maciej Michałek (niezrzeszony), a za nim
Konarzewski i Knawa. Maszczak został natomiast wykluczony
podczas piątego okrążenia.
W klasie Suzuki 1000 w sobotę kolejność była
następująca: 1. Marcin Purtak (A. Krakowski), 2. Radosław Gapski
(A. Wielkopolski), 3. Tomasz Kotula (niezrzeszony). W niedzielę
zdecydowanie zwyciężył Gapski, a dwa następne miejsca zajęli: 2.
Arkadiusz Michalski (AMK Tarnów), 3. Marcin Myszkowski
(niezrzeszony).
A my już dzisiaj zapraszamy na ostatnią rundę
Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, która odbędzie się
na Torze "Poznań" w dniach 17-19 września.
(jjp)
|