03-05.09.2010  WYŚCIGI SAMOCHODOWE
 
 

WYNIKI

FOTO AW SB - T. CICHACKA

FOTO AW ND. - T. CICHACKA 

FOTO - K. Białas

FOTO - R. Cyka

FOTO - W. Grzesiak

FOTO - A. Kujawa

FOTO - K. Kujawa

FOTO - J. Żołędowski


Przedostatnia runda wyścigów samochodowych

Prawie stu zawodników wzięło udział w przedostatniej rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, jaka odbyła się na Torze "Poznań" – Automobilklub Wielkopolski. Obok polskich kierowców walczących o punkty, na poznańskim obiekcie zaprezentowali się również zawodnicy niemieckiego stowarzyszenia HAIGO, rywalizujący w formułach i autach turystycznych.

W pierwszym dniu zawodów najpierw na starcie pojawili się zawodnicy walczący w Grand Prix Polski. Zgodnie z oczekiwaniami najlepszy okazał się Słowak Miro Konopka (Saleen S7 SFR), który wyprzedził Macieja Stańco (A, Kielecki – Ferrari F430 GT3), różnicą ponad 22 sekund. Na trzeciej pozycji finiszował Teodor Myszkowski (A. Wielkopolski – Porsche 997 GT3). Podobna kolejność był w klasie D4 ponad 3500 ccm. Z kolei w klasie D4 3500 ccm zwyciężyła Karolina Lampel-Czapka (A. Wielkopolski – Renault Megane Trophy), przed Krzysztofem Spyrą (A. Kielecki – Renault Megane Trophy) i Sebastianem Pachurą (A. Wielkopolski – Seat Leon Endurance). Natomiast w klasie D4 2000 ccm Maciej Rybarczyk (A. Wielkopolski – Skoda Octavia) był minimalnie szybszy od Łukasza Byśkiniewicza (SSS ‑ Renault Clio). W niedzielę Stańco wziął rewanż na Konopce i wygrał w Grand Prix Polski. Słowaka wyprzedził jeszcze Myszkowski. Taka też była kolejnośc wklasie D4 powyżej 3500 ccm. W klasie D4 3500 ccm ponownie zwyciężyła Karolina Lampel-Czapka, wyprzedzając Sebastiana Pachurę oraz Przemysława Włodarczyka (A. Orski). W klasie D4 2000 ccm Byśkiniewicz wyprzedził Filipa Mocie (A. Galicyjski) oraz sobotniego zwycięzcę Rybarczyka.

Potem na starcie stanęło ponad 40 kierowców w Wyścigowym Pucharze Polski. Wyglądało to bardzo efektownie i na torze nie brakowało ciekawej rywalizacji. W klasie open zdecydowanie najszybszy był Dawid Bokiej (A. Wielkopolski – BMW E28). Na mecie wyprzedził różnicą ponad 32 sekund Bartosza Berlińskiego (A. Wielkopolski – Mitsubishi EVO IX), a trzeci był Artur Lemke (A. Wielkopolski – Seat Leon). W klasie 4 zwyciężył Luis Scarpaccio (A. Wielkopolski – Honda Civic Type R), wyprzedzając Norberta Stańczyka (A. Radomski – Honda Civic) oraz Jakuba Masłowskiego (A. Wielkopolski – Honda Civic). W klasie 3 triumfował Maciej Zaremba (A. Wielkopolski – Honda Civic), drugi był Łukasz Woźniakiewicz (A. Tomaszowski – Honda Civic), a trzeci Piotr Gembicki (A. Wielkopolski – Honda CRX). W klasie Kia Picanto na pierwszej pozycji finiszował Maciej Struk (KM Skrzydlaci), drugi był Marek Wiśniewski (A. Rzemieślnik), a trzeci Marcin Fedder (A. Wielkopolski). W klasie 1A zawodnicy startowali Fiatami Seicento i Cinquecento. Tutaj najlepszy był Krzysztof Mencel (A. Wielkopolski), przed Karolem Wyką (A. Rzemieślnik) i Konradem Wróblem (A. Rzemieślnik). Z kolei w klasie 1N triumfował Bartosz Kubicki (A. Wielkopolski), przed Miłoszem Majewskim (A. Rzemieślnik) i Mateuszem Chruszczem (A. Wielkopolski).

Niedzielna runda WPP znowu była ciekawa. W klasie open Dawid Bokiej nie pozostawił rywalom żadnych wątpliwości i wygrał po raz drugi. Natomiast drugi był Artur Lemke, a trzeci – Bartosz Berliński. W klasie 4 ponownie najlepszy był Scarpaccio, a Stańczyk zamienił się miejscami z Masłowskim. W klasie 3 wygrał Woźniakiewicz, przed Leszkiem Patanem (A. Wielkopolski), a trzeci był Zaremba. W klasie Kia Picanto po razd drugi zwyciężył Struk przed Wiśniewskim. W klasie 1A najlepszy okazał się Wróbel, wyprzedzając Mencela i Wykę. A w klasie 1N ponownie wygrał Kubicki przed Knastem.

Pierwszy dzien zawodów zakończył się czwartą rundą Endurance, czyli wyścigiem dwugodzinnym. Niespodzianek nie było, bo Słowacy Miro Konopka i Andy Studenic (Porsche GT3 RSR) przejechali 73 okrążenia. O jedno mniej uzyskały panie Karolina Lampel-Czapka (A. Wielkopolski) i Czeszka Michaela Peskova, jadące Renault Megane Trophy. Na trzeciej pozycji wyścig ukończyli: Mariusz Miękoś (A. Łódzki), Stefan Biliński i Teodor Myszkowski (obaj A. Wielkopolski) w Porsche 997 GT3. W klasie 4 zwyciężyli oczywiście Słowacy, w klasie 3 triumfowały panie Lampel-Czapka i Peskova, a w klasie 2 zwyciężyli Jakub Marcinkiewicz (A. Polski) i Paweł Potocki (Olsztyński Klub Rajdowy ‑ VW Jetta).

W niedzielę nic nie zapowiadało aż tak ogromnych emocji w rywalizacji Kia cee’d Lotos Cup. Pierwszy wyścig zgodnie z oczekiwaniami wygrał prowadzący w klasyfikacji generalnej sezonu Kamil Raczkowski (A.Rzemieślnik). Za liderem finiszowali Maciej Ostoja-Chyżyński (A. Rzemieślnik) oraz Jakub Chmiel (A. Kielecki). W drugim wyścigu Raczkowski zajął dopiero czwartą lokatę i była to jego pierwsza porażka w sezonie. Zwyciężył Chmiel przed Ostoją-Chyżyńskim i Michałem Kijanką (A. Kielecki). Doszło natomiast do nieprzyjemnego incydentu na dalszych pozycjach, gdzie jedna z uczestniczek starła się z jednym z uczestników. Tak więc wyniki dwóch wyścigów Kia cee’d Lotos Cup to wyniki nieoficjalne.

Szczegółowe wyniki na stronie internetowej Polskiego Związku Motorowego.

Ostatnia runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski zostanie rozegrana w dniach 24-26 września na Autodromie w czeskim Brnie.