Przedostatnia runda wyścigów samochodowych
Prawie stu zawodników wzięło udział w
przedostatniej rundzie Wyścigowych Samochodowych
Mistrzostw Polski, jaka odbyła się na Torze "Poznań" –
Automobilklub Wielkopolski. Obok polskich kierowców
walczących o punkty, na poznańskim obiekcie
zaprezentowali się również zawodnicy niemieckiego
stowarzyszenia HAIGO, rywalizujący w formułach i autach
turystycznych.
W pierwszym dniu zawodów najpierw na
starcie pojawili się zawodnicy walczący w Grand Prix
Polski. Zgodnie z oczekiwaniami najlepszy okazał się
Słowak Miro Konopka (Saleen S7 SFR), który wyprzedził
Macieja Stańco (A, Kielecki – Ferrari F430 GT3), różnicą
ponad 22 sekund. Na trzeciej pozycji finiszował Teodor
Myszkowski (A. Wielkopolski – Porsche 997 GT3). Podobna
kolejność był w klasie D4 ponad 3500 ccm. Z kolei w
klasie D4 3500 ccm zwyciężyła Karolina Lampel-Czapka (A.
Wielkopolski – Renault Megane Trophy), przed Krzysztofem
Spyrą (A. Kielecki – Renault Megane Trophy) i
Sebastianem Pachurą (A. Wielkopolski – Seat Leon
Endurance). Natomiast w klasie D4 2000 ccm Maciej
Rybarczyk (A. Wielkopolski – Skoda Octavia) był
minimalnie szybszy od Łukasza Byśkiniewicza (SSS ‑
Renault Clio). W niedzielę Stańco wziął rewanż na
Konopce i wygrał w Grand Prix Polski. Słowaka wyprzedził
jeszcze Myszkowski. Taka też była kolejnośc wklasie D4
powyżej 3500 ccm. W klasie D4 3500 ccm ponownie
zwyciężyła Karolina Lampel-Czapka, wyprzedzając
Sebastiana Pachurę oraz Przemysława Włodarczyka (A.
Orski). W klasie D4 2000 ccm Byśkiniewicz wyprzedził
Filipa Mocie (A. Galicyjski) oraz sobotniego zwycięzcę
Rybarczyka.
Potem na starcie stanęło ponad 40
kierowców w Wyścigowym Pucharze Polski. Wyglądało to
bardzo efektownie i na torze nie brakowało ciekawej
rywalizacji. W klasie open zdecydowanie najszybszy był
Dawid Bokiej (A. Wielkopolski – BMW E28). Na mecie
wyprzedził różnicą ponad 32 sekund Bartosza Berlińskiego
(A. Wielkopolski – Mitsubishi EVO IX), a trzeci był
Artur Lemke (A. Wielkopolski – Seat Leon). W klasie 4
zwyciężył Luis Scarpaccio (A. Wielkopolski – Honda Civic
Type R), wyprzedzając Norberta Stańczyka (A. Radomski –
Honda Civic) oraz Jakuba Masłowskiego (A. Wielkopolski –
Honda Civic). W klasie 3 triumfował Maciej Zaremba (A.
Wielkopolski – Honda Civic), drugi był Łukasz
Woźniakiewicz (A. Tomaszowski – Honda Civic), a trzeci
Piotr Gembicki (A. Wielkopolski – Honda CRX). W klasie
Kia Picanto na pierwszej pozycji finiszował Maciej Struk
(KM Skrzydlaci), drugi był Marek Wiśniewski (A.
Rzemieślnik), a trzeci Marcin Fedder (A. Wielkopolski).
W klasie 1A zawodnicy startowali Fiatami Seicento i
Cinquecento. Tutaj najlepszy był Krzysztof Mencel (A.
Wielkopolski), przed Karolem Wyką (A. Rzemieślnik) i
Konradem Wróblem (A. Rzemieślnik). Z kolei w klasie 1N
triumfował Bartosz Kubicki (A. Wielkopolski), przed
Miłoszem Majewskim (A. Rzemieślnik) i Mateuszem
Chruszczem (A. Wielkopolski).
Niedzielna runda WPP znowu była ciekawa.
W klasie open Dawid Bokiej nie pozostawił rywalom
żadnych wątpliwości i wygrał po raz drugi. Natomiast
drugi był Artur Lemke, a trzeci – Bartosz Berliński. W
klasie 4 ponownie najlepszy był Scarpaccio, a Stańczyk
zamienił się miejscami z Masłowskim. W klasie 3 wygrał
Woźniakiewicz, przed Leszkiem Patanem (A. Wielkopolski),
a trzeci był Zaremba. W klasie Kia Picanto po razd drugi
zwyciężył Struk przed Wiśniewskim. W klasie 1A najlepszy
okazał się Wróbel, wyprzedzając Mencela i Wykę. A w
klasie 1N ponownie wygrał Kubicki przed Knastem.
Pierwszy dzien zawodów zakończył się
czwartą rundą Endurance, czyli wyścigiem dwugodzinnym.
Niespodzianek nie było, bo Słowacy Miro Konopka i Andy
Studenic (Porsche GT3 RSR) przejechali 73 okrążenia. O
jedno mniej uzyskały panie Karolina Lampel-Czapka (A.
Wielkopolski) i Czeszka Michaela Peskova, jadące Renault
Megane Trophy. Na trzeciej pozycji wyścig ukończyli:
Mariusz Miękoś (A. Łódzki), Stefan Biliński i Teodor
Myszkowski (obaj A. Wielkopolski) w Porsche 997 GT3. W
klasie 4 zwyciężyli oczywiście Słowacy, w klasie 3
triumfowały panie Lampel-Czapka i Peskova, a w klasie 2
zwyciężyli Jakub Marcinkiewicz (A. Polski) i Paweł
Potocki (Olsztyński Klub Rajdowy ‑ VW Jetta).
W niedzielę nic nie zapowiadało aż tak
ogromnych emocji w rywalizacji Kia cee’d Lotos Cup.
Pierwszy wyścig zgodnie z oczekiwaniami wygrał
prowadzący w klasyfikacji generalnej sezonu Kamil
Raczkowski (A.Rzemieślnik). Za liderem finiszowali
Maciej Ostoja-Chyżyński (A. Rzemieślnik) oraz Jakub
Chmiel (A. Kielecki). W drugim wyścigu Raczkowski zajął
dopiero czwartą lokatę i była to jego pierwsza porażka w
sezonie. Zwyciężył Chmiel przed Ostoją-Chyżyńskim i
Michałem Kijanką (A. Kielecki). Doszło natomiast do
nieprzyjemnego incydentu na dalszych pozycjach, gdzie
jedna z uczestniczek starła się z jednym z uczestników.
Tak więc wyniki dwóch wyścigów Kia cee’d Lotos Cup to
wyniki nieoficjalne.
Szczegółowe wyniki na stronie
internetowej Polskiego Związku Motorowego.
Ostatnia runda Wyścigowych Samochodowych
Mistrzostw Polski zostanie rozegrana w dniach 24-26
września na Autodromie w czeskim Brnie.
|