Finisz pasjonujący jak nigdy
Ostatnia runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski,
Pucharu Polski i pucharów markowych okazała się bardzo
interesująca. Na Torze "Poznań" – Automobilklub Wielkopolski,
ponad 150 motocyklistów stworzyło na finiszu rywalizacji ciekawe
widowisko, trzymające w napięciu do ostatnich metrów.
W
mistrzostwach kraju w klasie Superbike dość niespodziewanie
podczas sobotniej rundy bezpieczną przewagę punktową stracił
Paweł Szkopek (A. Polski – Yamaha R1). Podczas treningu
kwalifikacyjnego Szkopek stracił panowanie nad motocyklem, który
wylądował na siatce ogrodzenia toru. Podczas wyścigu lider
klasyfikacji generalnej musiał pojechać na innej maszynie i
ostatecznie zajął trzecią lokatę. Sytuację wykorzystał
skutecznie Gwen Giabbani (niezrzeszony – Suzuki GSX-R1000),
jadący w barwach Suzuki Grandys duo Team. Giabbani pewnie
zwyciężył w tym wyścigu, a za nim finiszował jeszcze Ireneusz
Sikora (AMK Gliwice – BMW S1000RR). Przed niedzielnym, ostatnim
wyścigiem Szkopek miał tylko sześć punktów przewagi nad
Giabbanim w klasyfikacji generalnej. Od początku niedzielnego
wyścigu Paweł Szkopek dzielnie odpierał ataki Giabbaniego. Na
dwunastym okrążeniu Giabbani tracił do Szkopka jedynie 0.063
sek. Ale na finiszu Szkopek potrafił utrzymać minimalną przewagę
(0.080 sek.) i potem oczywiście mógł się cieszyć z tytułu
mistrza Polski w klasie Superbike. Drugie miejsce dla znakomicie
walczącego Giabbaniego, a trzeci w klasyfikacji generalnej
Ireneusz Sikora.
W
klasie Superstock 1000 losy tytułu były rozstrzygnięte przed
ostatnią poznańską rundą. Andreas Meklau (niezrzeszony – Suzuki
GSX-R1000) w barwach Suzuki Grandys duo Team, po wygraniu
wszystkich poprzednich rund, miał zdecydowaną przewagę nad
rywalami. W sobotę nie wystartował w wyścigu, ale za to inni
jeźdźcy walczyli o dwa pozostałe miejsca na podium w
klasyfikacji generalnej. Doskonale spisał się Waldemar
Chełkowski (A. Wielkopolski – BMW S1000RR), który pewnie wygrał
wyścig, wyprzedzając Piotra Betleja (A. Wielkopolski – Honda CBR
1000RR) oraz Adama Badziaka (A. Polski – Yamaha R1). Dzięki temu
zwycięstwu Chełkowski "wskoczył" na druga pozycję w
klasyfikacji, wyprzedzając różnicą 5 punktów Badziaka.
Niedzielny wyścig zapowiadał się więc interesująco. I taki był.
Wygrał go Marcin Walkowiak (A. Wielkopolski – Honda CBR 1000RR),
drugi był Chełkowski, a trzeci Badziak. I takie też pozycje dwaj
ostatni wywalczyli w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski.
W
klasie Supersport zdecydowanym liderem przed poznańskimi
zawodami był Marko Jerman (AMZS – Suzuki GSX-R600) startujący w
barwach Suzuki Grandys duo Team i trzecią lokatą w sobotnim
wyścigu, przypieczętował zdobycie tytuł mistrza Polski w tej
klasie. Ale za jego plecami trwała walka o trzecią pozycje w
klasyfikacji generalnej, bowiem drugie miejsce w sobotnim
wyścigu zapewnił sobie Daniel Bukowski (A. Wielkopolski –
Yamaha) jadący w barwach Bogdanka Racing. Bukowski na finiszu
wyprzedził minimalnie (0.537 sek.) Marcina Kałdowskiego (LKT
Wyczół – Yamaha R6), który dzięki tej drugiej pozycji, zbliżył
się do podium klasyfikacji generalnej (tracił do Marka Szkopka,
który nie ukończył wyścigu, tylko siedem punktów). W niedzielnym
wyścigu triumfator Jerman obserwował jedynie walkę swoich
rywali, która była pasjonująca do samego końca. Kałdowski długo
prowadził, wyprzedzając Szkopka i Bukowskiego. Ale taki układ
nie dawał mu trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej. Potem
Bukowski znalazł się przed Szkopkiem, aby na przedostatnim
okrążeniu wyprzedzić też Kałdowskiego. Różnice między tą trójka
były minimalne. Ale na ostatnim okrążeniu Kałdowski znów był
pierwszy i na finiszu wyprzedził Bukowskiego różnicą 0.315 sek,
a trzeci Szkopek stracił do zwycięzcy 0.480 sek. Taki układ na
mecie ostatniego wyścigu sprawił, że Kałdowski zajął ostatecznie
trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając Szkopka
różnicą 2 punktów!
Ostatnia runda w stolicy Wielkopolski zmieniła też kolejność w
klasyfikacji generalnej w klasie Superstock 600 Junior, ale
tylko na trzecim miejscu. Co prawda pewnym zwycięzcą okazał się
Sebastian Zieliński (Ostrowski Klub Motorowy – Yamaha R6), który
w sobotę zajął trzecie, a w niedzielę drugie miejsce. Z kolei
drugą pozycję potwierdził Jakub Wróblewski (A. Wielkopolski –
Yamaha R6), zajmując w sobotę drugą, a w niedzielę trzecią
lokatę. Najbardziej udana runda w Poznaniu była dla Mateusza
Korobacza (A. Wielkopolski – Yamaha R6), który wygrał zarówno
sobotni, jak i niedzielny wyścig. Dwa triumfy pozwoliły mu
ostatecznie zająć trzecią lokatę w klasyfikacji generalnej tej
klasy i zdobyć tytuł drugiego wicemistrza kraju.
Ciekawie było także w Pucharze Polski oraz w pucharach
markowych. W klasie Rookie 600 już wcześniej, po wygraniu
wszystkich dotychczasowych rund, tytuł zapewnił sobie Adrian
Pasek (A. Rzeszowski – Honda R6), gromadząc 125 punktów. Pasek w
Poznaniu nie wystartował, a wyścig wygrał Bartłomiej Cabala (A.
Podkarpacki – Yamaha R6), wyprzedzając Cezarego Chrobota (TMSM
Sparta – Honda CBR600RR), który tym samym zapewnił sobie drugą
lokatę w klasyfikacji generalnej. Trzeci w wyścigu był Jakub
Szwedzik (niezrzeszony – Honda). W klasyfikacji generalnej na
trzecim stopniu podium stanął Stanisław Assmann (A. Rzeszowski –
Yamaha R6).
W
klasie Rookie 1000 wyścig, który kończył poznańską, ostatnią
rundę tegorocznej rywalizacji, wygrał Krzysztof Kubiś (A.
Rzeszowski – Suzuki GSX-R1000) i przypieczętował swój triumf w
całym sezonie. Na drugim miejscu rywalizację zakończył Klaudiusz
Iciek (niezrzeszony – Kawasaki ZX10R), a na trzecim Paweł
Żuralski (A. Wielkopolski – GSX-R1000). Natomiast Przemysław
Saleta, który jeszcze w sobotni wieczór walczył w łódzkiej hali
Atlas-Arena w walce MMA z Marcinem Najmanem (Saleta tę walkę
wygrał), ukończył poznańskie zawody na dalszej pozycji.
W
pucharze BMW klasą dla siebie był Waldemar Chełkowski (A.
Wielkopolski), który wygrał wszystkie tegoroczne rundy, łącznie
z dwoma poznańskimi i zgromadził 200 punktów. Za jego plecami
toczyła się walka o kolejne miejsca. Dwa drugie miejsca na Torze
"Poznań" i także druga pozycja w klasyfikacji generalnej dla
Marcina Małeckiego (A. Wielkopolski), a trzecie miejsce dla
Bartosza Łysoniewskiego (Bałtyk Gdynia).
W
pucharze Suzuki 1000 triumfował Radosław Gapski (A.
Wielkopolski), który zgromadził 152 pkt. Drugie miejsce zajął
Arkadiusz Michalski (AMK Tarnów) – 92, a trzeci był Marcin
Purtak (A. Krakowski) – 85.
W
pucharze Suzuki 600 zwyciężył Sławomir Maszczak (niezrzeszony) –
122 pkt., przed Krzysztofem Konarzewskim (A. Polski) – 105 i
Maciejem Michałkiem (niezrzeszony) – 88.
W
pucharze Honda Hornet dwukrotnie w poznańskich wyścigach i
ostatecznie także w klasyfikacji generalnej, trzy pierwsze
miejsca zajęli ci sami zawodnicy: 1. Krzysztof Depta
(niezrzeszony), 2. Rafał Mazurkiewicz (niezrzeszony), 3. Tomasz
Wardak (A. Wielkopolski). Z kolei w pucharze Honda CBR zwyciężył
ostatecznie Przemysław Piastowski (LKT Wyczół) – 125 pkt., drugi
był Wojciech Wróbel (AMK Gliwice) – 117, a trzeci Martin
Borkowski (A. Wielkopolski) – 88.
Ostatnia runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski
spełniła także marzenie 9-letniego Sebastiana Rota, który
choruje na zanik mięśni. Młody pasjonat motocykli spędził na
Torze "Poznań" dwa wspaniałe dni. W sobotę uczestniczył w
ciekawym wyścigu na trzy okrążenia siedząc na jednym motocyklu
wspólnie z Gwenem Giabbanim. W rywalizacji z Hubertem
Tomaszewskim, Adamem Badziakiem Mariuszem Grandysem i Pawłem
Górką Sebastian z Gwenem zajęli pierwsze miejsce, a dodać warto
że jedno okrążenie pokonali w czasie 1 minuta 57 sekund. Przed
dwa dni trwała też akcja sprzedaży naklejek z podobizną
Sebastiana. Było naprawdę wielu chętnych na ich zakup i za to z
pewnością trzeba wszystkim podziękować.
(Szczegółowe wyniki ostatniej rundy WMMP na stronie internetowej
Polskiego Związku Motorowego). Z pewnością zakończenie sezonu
motocyklowego na jedynym obiekcie wyścigowym w Polsce wypadło
okazale i w pamięci jego uczestników pozostanie na długo. A my
zapraszamy już na przyszłoroczne zawody na Torze "Poznań".
(jjp)
|