27-29.05.2011  WYŚCIGI SAMOCHODOWE
 
FOTO AW -  G. MUSIAŁ
Foto - W. Grzesiak Foto - R. Cyka
Foto - K. Kujawa Foto - K. Kujawa (nd.)
FOTO - M. Straka Foto - J. Piotrowiak
FOTO - A. Kujawa FOTO - A. Kujawa (WPP)
WYNIKI
 


FOTO - Martin Straka
Wyścigi współfinansowane przez:  Wyścigi dofinansowane przez:

 

 

Ciekawa runda z nowym rekordem Toru "Poznań"

 

Czech Tomas Kostka, jadący samochodem Mercedes Benz, dwukrotnie poprawiał rekord Toru „Poznań” aut turystycznych. 28 maja podczas drugiego okrążenia 4. rundy wyścigu mistrzostw Strefy Europy Centralnej (FIA CEZ Circuit Trophy 2011), Kostka "wykręcił" znakomity czas – 1:24.483. Ale następnego dnia Czech jeszcze poprawił swój rezultat, osiągając 1:24.401! Poprzedni rekord wynosił 1:25.223 i należał do Czecha Vaclava Nimca (Mercedes CLK) i pochodził z lipca 2008 roku.

 

Kostka w imponującym stylu wygrał sobotnią rundę w klasie E1 +3500 i wyprzedził drugiego na mecie Słowaka Miroslava Konopkę (Saleen S7) o ponad jedno okrążenie! Trzeci był Maciej Stańco (Ferrari GT3), który stracił do Konopki nieco ponad siedem sekund. Oczywiście Kostka powtórzył triumf w niedzielę praktycznie w identycznym stylu. Za jego plecami toczyła się twarda walka o drugą pozycję. Znowu lepszy był Miro Konopka, ale trzeci Maciej Stańco stracił do niego tylko 3.965 sek.

 

W klasie E1 3500, całe podium zajęli Czesi: 1. Marek Fried (BMW M3 GTR), 2. Petr Libal (BMW M3 GTR), 3. Zdenko Baran (Ferrari 430). W niedzielę ponownie zwyciężył Fried, a dwa kolejne miejsca na podium zajęli: Zdenko Baran oraz Słowak Matej Konopka (Porsche 997).

 

Z kolei emocji nie brakowało w klasie E1 2000, gdzie walka o zwycięstwo trwała do ostatnich metrów. Najlepszy okazał się Słowak Matej Homola (Alfa Romeo GTA), który wyprzedził Węgra Csabę Gaspara (Alfa Romeo 156 TS200) różnicą 0.864 sek. oraz jego rodaka Norberta Nagy (Alfa Romeo 156 S2000) różnicą 1.317 sek. W drugim, niedzielnym wyścigu zdecydowanie wygrali Węgrzy. Pierwszy był Nagy, wyprzedzając Gaspara (strata 13.955 sek.). Trzecią lokatę zajął Jan Kisiel (Renault Clio – A. Rzemieślnik).

 

 

Tradycyjnie już interesująca walka była podczas 2. rundy Endurance. Po dwóch godzinach rywalizacji zwyciężyli Miroslav Konopka i Teodor Myszkowski, jadący Porsche GT 3, którzy przejechali 71. okrążeń Toru „Poznań”. Za nimi finiszował duet Mariusz Miękoś i Stefan Biliński (Porsche 911 GT3), który stracił do zwycięzców ponad 43 sekundy. Dwie następne załogi na mecie straciły do triumfatorów po jednym okrążeniu: 3. Matej Konopka i Zdeno Mikulasko (Porsche 997), 4. Maciej Stańco i Jacek Sadkiewicz (Ferrari 430 GT).

 

Jeszcze w piątek pierwszy z dwóch wyścigów rozegrali kierowcy startujący w Wyścigowym Pucharze Polski, podzieleni na dwie grupy. Dramatycznie rozpoczęła się rywalizacja wśród aut o większej pojemności silnika. Przy pierwszym starcie doszło do pierwszej kolizji, w której ucierpialy dwa samochody. Powtórny start był pechowy dla trzech kolejnych aut, a najbardziej ucierpiało BMW 635 Krzysztofa Helwiga (A. Wielkopolski), które praktycznie nadawało się do kasacji. Kiedy wreszcie zawodnicy wystartowali po raz trzeci, już podczas walki na torze, z trasy wypadł Jacek Norkiewicz (VW Polo – A. Wielkopolski). Na mecie pierwszy w klasie 5 Open zameldował się Artur Lemke (Seat Leon SC – A. Wielkopolski), drugi byl Dawid Bokiej (BMW E28 – A. Wielkopolski) , a trzeci Bartosz Palusko (BMW 325i – niezrzeszony). Warto też dodać, że wszystkim zawodnikom, którzy uczestniczyli w kolizjach na szczęście nic się stało. W drugiej rundzie rywalizacja przebiegła bez tak dramatycznych chwil. Lemke powtórzył swój sukces w sobotę, a Bokiej z Palusko zamienili się pozycjami na podium.

Z kolei w drugiej grupie (o mniejszej pojedmności silnika), w klasie 1N zwyciężył Miłosz Majewski (Fiat Seicento – A. Rzemieślnik), wyprzedzając Jakuba Paczkowskiego (Fiat Cinquecento – A. Wielkopolski) i Michała Gadomskiego (Fiat Seicento – A. Wielkopolski). Druga, sobotnia runda należała do Paczkowskiego, a za nim finiszowali Łukasz Janiak (Fiat Ciquecento – A. Wielkopolski) i Bartosz Knast (Fiast Seicento – A. Wielkopolski). Natomiast w klasie 1A w piątek najlepszy był Konrad Wróbel (Fiat Seicento – A. Rzemieślnik) i wyprzedził Krzysztofa Mencla (A. Cinquecento – A. Wielkopolski) oraz Karola Kołpaka (Fiat Seicento – A. Wielkopolski). Następnego dnia triumfował Mencel, drugi był Karol Wyka (Fiat Seicento – A. Wielkopolski), a trzeci piątkowy zwycięzca Wróbel.

Organizatorów pierwszych w tym sezonie wyścigów samochodowych na Torze „Poznań”, bardzo ucieszyła też rywalizacja zagranicznych zawodników. Dotyczy to przede wszystkim kierowców niemieckich z organizacji HAIGO. W pokazowym wyścigu kibice motoryzacji mogli też obejrzeć popularne, polskie maluchy.

Następna runda wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski odbędzie się na Torze „Poznań” w dniach 1-3 lipca.