FOTO AW -
G. MUSIAŁ
Ciekawa runda z nowym rekordem
Toru "Poznań"
Czech Tomas Kostka, jadący
samochodem Mercedes Benz, dwukrotnie poprawiał rekord Toru
„Poznań” aut turystycznych. 28 maja podczas drugiego okrążenia
4. rundy wyścigu mistrzostw Strefy Europy Centralnej (FIA CEZ
Circuit Trophy 2011), Kostka "wykręcił" znakomity czas –
1:24.483. Ale następnego dnia Czech jeszcze poprawił swój
rezultat, osiągając 1:24.401! Poprzedni rekord wynosił 1:25.223
i należał do Czecha Vaclava Nimca (Mercedes CLK) i pochodził z
lipca 2008 roku.
Kostka w imponującym stylu wygrał
sobotnią rundę w klasie E1 +3500 i wyprzedził drugiego na mecie
Słowaka Miroslava Konopkę (Saleen S7) o ponad jedno okrążenie!
Trzeci był Maciej Stańco (Ferrari GT3), który stracił do Konopki
nieco ponad siedem sekund. Oczywiście Kostka powtórzył triumf w
niedzielę praktycznie w identycznym stylu. Za jego plecami
toczyła się twarda walka o drugą pozycję. Znowu lepszy był Miro
Konopka, ale trzeci Maciej Stańco stracił do niego tylko 3.965
sek.
W klasie E1 3500, całe podium
zajęli Czesi: 1. Marek Fried (BMW M3 GTR), 2. Petr Libal (BMW M3
GTR), 3. Zdenko Baran (Ferrari 430). W niedzielę ponownie
zwyciężył Fried, a dwa kolejne miejsca na podium zajęli: Zdenko
Baran oraz Słowak Matej Konopka (Porsche 997).
Z kolei emocji nie brakowało w
klasie E1 2000, gdzie walka o zwycięstwo trwała do ostatnich
metrów. Najlepszy okazał się Słowak Matej Homola (Alfa Romeo GTA),
który wyprzedził Węgra Csabę Gaspara (Alfa Romeo 156 TS200)
różnicą 0.864 sek. oraz jego rodaka Norberta Nagy (Alfa Romeo
156 S2000) różnicą 1.317 sek. W drugim, niedzielnym wyścigu
zdecydowanie wygrali Węgrzy. Pierwszy był Nagy, wyprzedzając
Gaspara (strata 13.955 sek.). Trzecią lokatę zajął Jan Kisiel
(Renault Clio – A. Rzemieślnik).
Tradycyjnie już interesująca walka
była podczas 2. rundy Endurance. Po dwóch godzinach rywalizacji
zwyciężyli Miroslav Konopka i Teodor Myszkowski, jadący Porsche
GT 3, którzy przejechali 71. okrążeń Toru „Poznań”. Za nimi
finiszował duet Mariusz Miękoś i Stefan Biliński (Porsche 911
GT3), który stracił do zwycięzców ponad 43 sekundy. Dwie
następne załogi na mecie straciły do triumfatorów po jednym
okrążeniu: 3. Matej Konopka i Zdeno Mikulasko (Porsche 997), 4.
Maciej Stańco i Jacek Sadkiewicz (Ferrari 430 GT).
Jeszcze w piątek pierwszy z dwóch
wyścigów rozegrali kierowcy startujący w Wyścigowym Pucharze
Polski, podzieleni na dwie grupy. Dramatycznie rozpoczęła się
rywalizacja wśród aut o większej pojemności silnika. Przy
pierwszym starcie doszło do pierwszej kolizji, w której
ucierpialy dwa samochody. Powtórny start był pechowy dla trzech
kolejnych aut, a najbardziej ucierpiało BMW 635 Krzysztofa
Helwiga (A. Wielkopolski), które praktycznie nadawało się do
kasacji. Kiedy wreszcie zawodnicy wystartowali po raz trzeci,
już podczas walki na torze, z trasy wypadł Jacek Norkiewicz (VW
Polo – A. Wielkopolski). Na mecie pierwszy w klasie 5 Open
zameldował się Artur Lemke (Seat Leon SC – A. Wielkopolski),
drugi byl Dawid Bokiej (BMW E28 – A. Wielkopolski) , a trzeci
Bartosz Palusko (BMW 325i – niezrzeszony). Warto też dodać, że
wszystkim zawodnikom, którzy uczestniczyli w kolizjach na
szczęście nic się stało. W drugiej rundzie rywalizacja
przebiegła bez tak dramatycznych chwil. Lemke powtórzył swój
sukces w sobotę, a Bokiej z Palusko zamienili się pozycjami na
podium.
Z kolei w drugiej grupie (o
mniejszej pojedmności silnika), w klasie 1N zwyciężył Miłosz
Majewski (Fiat Seicento – A. Rzemieślnik), wyprzedzając Jakuba
Paczkowskiego (Fiat Cinquecento – A. Wielkopolski) i Michała
Gadomskiego (Fiat Seicento – A. Wielkopolski). Druga, sobotnia
runda należała do Paczkowskiego, a za nim finiszowali Łukasz
Janiak (Fiat Ciquecento – A. Wielkopolski) i Bartosz Knast (Fiast
Seicento – A. Wielkopolski). Natomiast w klasie 1A w piątek
najlepszy był Konrad Wróbel (Fiat Seicento – A. Rzemieślnik) i
wyprzedził Krzysztofa Mencla (A. Cinquecento – A. Wielkopolski)
oraz Karola Kołpaka (Fiat Seicento – A. Wielkopolski).
Następnego dnia triumfował Mencel, drugi był Karol Wyka (Fiat
Seicento – A. Wielkopolski), a trzeci piątkowy zwycięzca Wróbel.
Organizatorów pierwszych w tym
sezonie wyścigów samochodowych na Torze „Poznań”, bardzo
ucieszyła też rywalizacja zagranicznych zawodników. Dotyczy to
przede wszystkim kierowców niemieckich z organizacji HAIGO. W
pokazowym wyścigu kibice motoryzacji mogli też obejrzeć
popularne, polskie maluchy.
Następna runda wyścigowych
samochodowych mistrzostw Polski odbędzie się na Torze „Poznań” w
dniach 1-3 lipca.
|