Wyścigowy Puchar Polski na początek sezonu
wyścigowego
Inauguracja sezonu wyścigowego 2012 na Torze
"Poznań" – Automobilklub Wielkopolski, może to jeszcze nie
przedstawienie wyścigowych fajerwerków, ale za to już nadzwyczaj
efektywne pokazy. W ogromnym upale, w ciągu jednego dnia,
kierowcy startujący w Wyścigowym Pucharze Polski rozegrali dwie
rundy.
Po pierwszych, porannych kwalifikacjach,
zawodnicy toczyli ciekawą rywalizację o pierwsze punkty w tym
sezonie. I tak w klasie 1N pasjonującą walkę o zwycięstwo
stoczyli dwaj kierowcy Automobilklub Wielkopolski, jadący fiatem
seicento – Bartosz Knast i Przemysław Kaźmierczak. Minimalnie
lepszy okazał się Knast, który wyprzedził Kaźmierczaka różnicą
0,075 sek.! Trzeci na mecie Łukasz Janiak (A. Wielkopolski –
fiat cinquecento) stracił do zwycięzcy ponad sześć i pół
sekundy. W klasie 1A najlepszy był Maciej Szkudlarek (A.
Wielkopolski), przed Karolem Wyką (A. Rzemieślnik) i Karolem
Kołpakiem (A. Wielkopolski). W klasie 2 kierowcy jechali autami
kia picanto. Po udanych kwalifikacjach, Jakub Sudoł (A.
Wielkopolski), tuż po starcie stracił pierwszą pozycję na rzecz
Krzysztofa Steinhofa (AMK Tarnów) i w takiej kolejności obaj
zameldowali się na mecie. Trzeci był Janusz Komorowski (A.
Łódzki).
Druga, popołudniowa runda w tych klasach była
nieco inna. W klasie 1N Knast tym razem musiał uznać wyższość
Kaźmierczaka, a trzecią lokatę wywalczył Bartosz Rybienik (A.
Rzemieślnik). W klasie 1A ochotę na wygraną miał Karol Wyka, ale
popełnił falstart, a potem nie zjechał do depo i został
wykluczony. Po raz drugi zwyciężył Maciej Szkudlarek, drugi był
Karol Kołpak, a trzeci Tomasz Zawada (A. Wielkopolski). W klasie
2 po raz drugi wygrał Steinhof, a za nim finiszował Komorowski.
Także w wyższych klasach emocji nie brakowało. W
klasie 4 Norbert Stańczyk (Moto-Klub Radom – honda civic) nie
pozostawił żadnych złudzeń swoim rywalom i pewnie zwyciężył. Za
nim pierwszą rundę ukończyli: Krzysztof Ratajczak (A.
Wielkopolski – bmw318 E30) i Marcin Wydra (Moto-Klub radom –
alfa romeo156). Druga runda ponownie dla Stańczyka przed
Ratajczakiem, a trzeci był Adrian Kowalski (A. Królewski – alfa
romeo 156).
W klasie 5 w tegorocznym WPP startuje Radosław
Kordecki (A. Wielkopolski – porsche 911), który w poprzednim
roku rywalizował w wyścigowych mistrzostwach Polski. Kordecki
wygrał zarówno pierwszą, jak i drugą rundę. Dwukrotnie
finiszował za nim Marek Wolf (A. Wielkopolski – bmw M3 E46). W
pierwszej rundzie trzeci był. Ryszard Żyszczyński (A. Kielecki –
bmw E36), a w drugiej na najniższym stopniu podium stanął Marcin
Kasztelan (A. Orski – renault clio).
Z kolei w klasie 9 (jednej z liczniejszych) dwa
razy na podium stanął tylko Robert Abramczyk (A. Wielkopolski –
bmw E30), który pierwsza rundę zakończył na trzecim miejscu,
natomiast drugą wygrał. W pierwszej rundzie najlepszy był Dawid
Bokiej (A. Wielkopolski – bmw 635Csi E24), a drugi – Piotr Fira
(A. Wielkopolski – bmw E28). Drugą rundę wygrał wspomniany
Abramczyk, na drugiej pozycji ukończył ją niezmordowany Piotr
Gembicki (A. Wielkopolski – honda crx Ballade), a trzeci był
Józef Dziób (A. Wielkopolski – alfa romeo 75).
Trzecią i czwartą rundę Wyścigowego Pucharu
Polski zawodnicy rozegrają tradycyjnie na Torze "Poznań" w
dniach 29 czerwca – 1 lipca, wspólnie z kierowcami startującymi
w wyścigowych samochodowych mistrzostwach Polski.
|