Były emocje na finiszu
Sezon wyścigowy 2013 dobiegł końca. Ostatnia runda
rywalizacji kierowców w Volkswagen
Castrol Cup oraz Wyścigowego Pucharu Polski zakończyła
tegoroczną walkę o zwycięstwo w poszczególnych klasach.
Przedostatni, trzynasty wyścig Volkswagen Castrol Cup
zadecydował już o ostatecznym zwycięstwie w tym cyklu
Mateusza Lisowskiego. Po wygranej w kwalifikacjach
Lisowski ruszył z pole position i nie dał sobie odebrać
pierwszej pozycji. Za Lisowskim finiszowali Litwin
Robertas Kupcikas, Maciej Steinhof oraz Paweł Krężelok.
Przed ostatnim wyścigiem mistrzem był już Mateusz
Lisowski, ale nadal nie wiadomo było, kto jeszcze stanie
na podium. Z pole position startował Jakub Litwin i do
mety musiał się bronić przed atakami Marcusa Flucha.
Litwin w trzynastu dotychczasowych wyścigach sześć razy
stawał na podium i wreszcie w czternastym wyścigu okazał
się najlepszy. To dało mu druga pozycję w klasyfikacji
generalnej całego sezonu. Trzeci na mecie ostatniego
wyścigu był ponownie Maciej Steinhof. Lisowski wycofał
się z rywalizacji podczas szóstego okrążenia. Tak więc
na podium Volkswagen Castrol Cup 2013 stanęli: Mateusz
Lisowski (510 pkt.), Jakub Litwin (484) oraz Jan Kisiel
(459).
Trzeba jednocześnie dodać, że władze Volkswagen Racing
Polska podpisały już umowę z Polskim Związkiem Motorowym
na organizację kolejnej edycji Volkswagen Castrol Cup
2014. Tak więc również w następnym sezonie będzie można
oglądać interesującą rywalizację.
Tymczasem walka w Wyścigowym Pucharze Polski oraz
pucharze Maluch Trophy(czyli klasie 8) odbywała się
przez dwa dni. W klasie 1A, Karol Wyka wygrywając
sobotnią rundę, praktycznie zapewnił sobie ostateczne
zwycięstwo. W niedzielę był czwarty i w sumie zgromadził
46,5 pkt. Na drugim miejscu sezon zakończył Tomasz
Zawada (40 pkt.), który w sobotę był trzeci, a wygrał
niedzielną rundę. Emocjonująca była walka o trzecią
pozycję i rozstrzygnęła sie dopiero podczas ostatniego
wyścigu. Bartosz Knast i w sobote i w niedzielę
finiszował na drugiej pozycji i dlatego mógł się cieszyć
z trzeciego miejsca na koniec sezonu. Knast o pół punkta
wyprzedził bowiem Mariusza Szkudlarka.
W klasie 1N najlepszym kierowcą sezonu 2013 został
Mikołaj Jóźwiak. Ale trwała niesamowita walka o drugie
miejsce. W sobotę wyścig wygrał Maciej Garstecki i
tracił tylko dwa punkty do drugiego Przemysława
Kaźmierczaka. W niedzielę Garstecki był drugi, a
Kaźmierczak trzeci. Obaj zawodnicy zakończyli sezon z
taka sama liczbą 55 punktów.
W klasie 2 Maciej Szkudlarek dwoma zwycięstwami na Torze
„Poznań” przepieczętował swój triumf w sezonie (54
pkt.). Drugą pozycję zajął Maciej Roch Pietrzak (44), a
trzeci był Tomasz Matuszkiewicz (23,5).
W klasie 3 znakomitą drugą część sezonu miał Jakub
Sudoł, który wygrał sześć kolejnych wyścigów (z
ostatnimi dwoma włącznie). To jednak wystarczyło tylko
do zajęcia drugiej pozycji (50 pkt.), bo mistrzem w tej
klasie został Jakub Wyszomirski (58). Trzeci w
klasyfikacji sezonu był Piotr Bany (24,5).
W klasie 4 ton rywalizacji od początku rywalizacji
nadawał Marek Wolf i on okazał się najlepszy na koniec
sezonu, gromadząc 84 pkt. (wygrał jeszcze ostatni
wyścig). Na drugim miejscu rywalizację w tej klasie
zakończył Wojciech Wower (56), a trzeci był Mariusz
Urbański (52).
W klasie 5 zamieszanie do klasyfikacji wprowadziła
runda, jaka odbyła się w niemieckim Lausitz. W
regulaminie przed sezonem napisano, że punkty liczą się
tylko z rund rozegranych w Polsce. Tę decyzję kierowcy
podtrzymali. Tak więc mistrzem w tej klasie został
Krzysztof Ratajczak, drugie miejsce zajął Kamil
Urbaczewski, a trzecie Marcin Lempert.
W klasie 6 po sobotnim zwycięstwie Robert Abramczyk
został liderem klasyfikacji generalnej i miał dwa punkty
przewagi nad Łukaszem Raweckim (był drugi w wyścigu).
Ale w niedzielę to Rawecki zwyciężył (Abramczyk nie
wystartował z powodu awarii silnika) i wygrał
klasyfikację generalną (56 pkt.) różnicą trzech punktów.
Na trzeciej pozycji sezon zakończył Leszek Patan (37).
Nieprawdopodobna walka trwała w klasie 7. Przed dwoma
poznańskimi rundami lider Andrzej Moskalik miał 2,5 pkt.
przewagi nad Piotrem Firą. Ten drugi okazał się
najlepszy w obu wyścigach, ale Moskalik dwa razy je
kończył tuż za Firą. W klasyfikacji sezonu Moskalik
zgromadził 38,5 pkt. a Fira – 38 pkt.! Józef Dziób był
trzeci z 32 pkt.
W pucharze Maluch Trophy walka toczyła się w dwóch
klasach: 8-1 oraz 8-2. Przez cały sezon w klasie 8-1
dominował Konrad Tadla, który wygrał dziesięć wyścigów
(w pozostałych dwóch nie startował) i zgromadził 100
pkt. Na drugim miejscu sezon zakończył Dawid Mrówczyński
(58), a na trzecim – Paweł Krakowski (42).
W klasie 8-2 najrówniej jeżdżącym kierowcą sezonu był
Jarosław Hercog i wygrał klasyfikację generalną z
dorobkiem 57 pkt. Na drugiej pozycji zameldował się
Sławomir Wysmyk (36), a na trzeciej Chrisoph Carion
(35), który z kolei wygrał ostatni wyścig sezonu.
Przedostatnim akcentem ostatnich zawodów wyścigowych w
tym sezonie na Torze „Poznań” był wyścig pokazowy
formuły historycznej WPP 9. Tutaj pierwszy na mecie był
Korad Tadla, który wyprzedził Pawła Bielaka oraz
Andrzeja Fontańskiego.
Na zakończenie odbył się po raz drugi wyścig memoriałowy
im. Jana Leśniaka, do którego w tym roku zgłosiło się 21
załóg. Godzinną rywalizację najszybciej ukończył duet
Dawid Bokiej i Jakub Gołębiowski. Na drugiej pozycji
finiszował Adam Rzepecki, a na trzeciej Marek Rzepecki.
Zwycięzcom puchary wręczyła żona Jana Leśniaka – pani
Krystyna, która też m.in. wspólnie z Robertem Werle,
prezesem Automobilklubu Wielkopolski, wręczyła
pamiątkowe medale wszystkim uczestnikom memoriałowego
wyścigu.
Tym samym sezon wyścigowy 2013 na Torze „Poznań” i w
kraju dobiegł końca. Zapraszamy zawodników, mechaników i
wszystkich kibiców na wyścigi w 2014 roku.
|