W dniach 12-14 czerwca odbył się Rajd
Pojazdów Zabytkowych TRUSKAWISKO 2015 zorganizowany
przez Automobilklub Wielkopolski oraz Stowarzyszenie
Światowid. Trasa rajdu o długości ok. 110 km przebiegała
urokliwymi drogami pojezierza gnieźnieńskiego.
Niespotykane do tej pory połączenie przygody kulinarnej
z niespiesznym podróżowaniem klasycznymi autami
zawierało szereg zadań. Oprócz prób Oceny Techniki Jazdy
(OTJ) zawodnicy zmierzyli się np. z pytaniami z historii
motoryzacji oraz odwiedzanych obiektów - bazyliki w
Trzemesznie czy katedry w Gnieźnie. Najciekawszymi
zadaniami i jednocześnie przysparzającymi najwięcej
trudności były jednak próby rekreacyjne polegające na
degustacji i przyporządkowaniu odmian miodów i serów.
Kolejnym egzaminem, wyśmienicie zdanym przez uczestników
było wykonanie pesto z naszych ziół. Inne próby
dotyczyły owoców - oceny ich objętości oraz wagi. Całemu
rajdowi towarzyszył jednak motyw przewodni, którym jest
truskawka. Równolegle do samego rajdu w Gnieźnie odbył
się konkurs kulinarny na wyroby z truskawek, targ
wiejski produktów lokalnych oraz pokaz kulinarny Tomasza
Jakubiaka. Obchodzone w tych dniach imieniny ulicy
Bolesława Chrobrego uświetnił pokaz elegancji aut na
Rynku. Dwa puchary: od Prezydenta Miasta Gniezno oraz od
Starosty Gnieźnieńskiego trafiły kolejno do rąk
właścicieli: Citroena BL11 z 1950 r oraz Fiata 500 z
1969. W miejscowości Kruchowo wszyscy uczestnicy
otrzymali poczęstunek od pań z Koła Gospodyń Wiejskich,
a strażacy zaprezentowali świetnie utrzymane, leciwe
pojazdy ciągle działające w służbie Straży Pożarnej.
Puchar Burmistrza Trzemeszna został przekazany załodze
wybranej przez dzieci i trafił w ręce załogi czerwonego
roadstera Singer 9 z 1939 roku. Burmistrz Witkowa za
najlepiej utrzymany samochód uznał z kolei naszą rodzimą
Warszawę M20 z 1956 roku.
Na rajd Truskawisko auta przyjechały z różnych regionów
Polski, a załoga Volvo 164 z Białegostoku za pokonanie
największego dystansu otrzymała roczną prenumeratę
Automobilisty ufundowaną przez Redakcję miesięcznika.
Jak sami zauważyli uczestnicy rajd odbywał się bardzo
płynnie, prowadził pięknymi i spokojnymi drogami, a miłe
spotkania towarzyskie były - w tym przypadku - truskawką
na torcie!
Konkurencja odbywała się w 4 klasach: aut do 1945 roku,
do 1965, do 1984 roku oraz w klasie aut marki Volvo.
Organizatorzy bardzo dziękują władzom samorządowym,
wolontariuszom oraz sponsorom wydarzenia.
Zwycięzcy klas:
Auta do 1945 roku:
1. Grzegorz Tomaszkiewicz Beata Tomaszkiewicz
Automobilklub Wielkopolski Jeep Willys 1943
2. Andrzej Tecław Lilianna Bańkowska-Kudo - Gaz 67B
Czapajew 1942
3. Witold Hołubowicz Ewa Hołubowicz Automobilklub
Wielkopolski Singer 9 Roadster 1939
Auta do 1965 roku:
1 Andrzej Nocen Irena Nocen Automobilklub Stargardzki
Mercedes W121 190B 1959
2 Andrzej Domowicz Jadwiga Paczyńska Automobilklub
Wielkopolski Warszawa M20 1956
3 Michał Bargiel Beata Asankowicz-Bargiel Automobilklub
Ostrowski Austin Healey 3000 1963
Auta do 1984 roku:
1 Robert Robak Iwona Robak Automobilklub Wielkopolski
Mercedes W111 1969
2 Czesław Grześkowiak Jolanta Grześkowiak Automobilklub
Wielkopolski Dacia 1300 1975
3 Roman Palacz Janusz Zieleśkiewicz Automobilklub
Wielkopolski Peugeot 304 coupe 1970
Auta marki Volvo:
1 Krzysztof Groń Tanita Preis - Volvo 144 delux 1971
2 Bartłomiej Ważyński Ewa Ważyńska - Volvo P1800 1967
3 Jerzy Wojciechowski Maciej Grycza Automobilklub
Wielkopolski Volvo 1800 ES 1973
|