12-14.06.2015 - TRUSKAWISKO 2015
 
   
  FOTO 1 FOTO 2
   
 

WYNIKI

 

 
 

W dniach 12-14 czerwca odbył się Rajd Pojazdów Zabytkowych TRUSKAWISKO 2015 zorganizowany przez Automobilklub Wielkopolski oraz Stowarzyszenie Światowid. Trasa rajdu o długości ok. 110 km przebiegała urokliwymi drogami pojezierza gnieźnieńskiego. Niespotykane do tej pory połączenie przygody kulinarnej z niespiesznym podróżowaniem klasycznymi autami zawierało szereg zadań. Oprócz prób Oceny Techniki Jazdy (OTJ) zawodnicy zmierzyli się np. z pytaniami z historii motoryzacji oraz odwiedzanych obiektów - bazyliki w Trzemesznie czy katedry w Gnieźnie. Najciekawszymi zadaniami i jednocześnie przysparzającymi najwięcej trudności były jednak próby rekreacyjne polegające na degustacji i przyporządkowaniu odmian miodów i serów. Kolejnym egzaminem, wyśmienicie zdanym przez uczestników było wykonanie pesto z naszych ziół. Inne próby dotyczyły owoców - oceny ich objętości oraz wagi. Całemu rajdowi towarzyszył jednak motyw przewodni, którym jest truskawka. Równolegle do samego rajdu w Gnieźnie odbył się konkurs kulinarny na wyroby z truskawek, targ wiejski produktów lokalnych oraz pokaz kulinarny Tomasza Jakubiaka. Obchodzone w tych dniach imieniny ulicy Bolesława Chrobrego uświetnił pokaz elegancji aut na Rynku. Dwa puchary: od Prezydenta Miasta Gniezno oraz od Starosty Gnieźnieńskiego trafiły kolejno do rąk właścicieli: Citroena BL11 z 1950 r oraz Fiata 500 z 1969. W miejscowości Kruchowo wszyscy uczestnicy otrzymali poczęstunek od pań z Koła Gospodyń Wiejskich, a strażacy zaprezentowali świetnie utrzymane, leciwe pojazdy ciągle działające w służbie Straży Pożarnej. Puchar Burmistrza Trzemeszna został przekazany załodze wybranej przez dzieci i trafił w ręce załogi czerwonego roadstera Singer 9 z 1939 roku. Burmistrz Witkowa za najlepiej utrzymany samochód uznał z kolei naszą rodzimą Warszawę M20 z 1956 roku.
Na rajd Truskawisko auta przyjechały z różnych regionów Polski, a załoga Volvo 164 z Białegostoku za pokonanie największego dystansu otrzymała roczną prenumeratę Automobilisty ufundowaną przez Redakcję miesięcznika. Jak sami zauważyli uczestnicy rajd odbywał się bardzo płynnie, prowadził pięknymi i spokojnymi drogami, a miłe spotkania towarzyskie były - w tym przypadku - truskawką na torcie!
Konkurencja odbywała się w 4 klasach: aut do 1945 roku, do 1965, do 1984 roku oraz w klasie aut marki Volvo.
Organizatorzy bardzo dziękują władzom samorządowym, wolontariuszom oraz sponsorom wydarzenia.


Zwycięzcy klas:

Auta do 1945 roku:
1. Grzegorz Tomaszkiewicz Beata Tomaszkiewicz Automobilklub Wielkopolski Jeep Willys 1943
2. Andrzej Tecław Lilianna Bańkowska-Kudo - Gaz 67B Czapajew 1942
3. Witold Hołubowicz Ewa Hołubowicz Automobilklub Wielkopolski Singer 9 Roadster 1939

Auta do 1965 roku:
1 Andrzej Nocen Irena Nocen Automobilklub Stargardzki Mercedes W121 190B 1959
2 Andrzej Domowicz Jadwiga Paczyńska Automobilklub Wielkopolski Warszawa M20 1956
3 Michał Bargiel Beata Asankowicz-Bargiel Automobilklub Ostrowski Austin Healey 3000 1963

Auta do 1984 roku:
1 Robert Robak Iwona Robak Automobilklub Wielkopolski Mercedes W111 1969
2 Czesław Grześkowiak Jolanta Grześkowiak Automobilklub Wielkopolski Dacia 1300 1975
3 Roman Palacz Janusz Zieleśkiewicz Automobilklub Wielkopolski Peugeot 304 coupe 1970

Auta marki Volvo:
1 Krzysztof Groń Tanita Preis - Volvo 144 delux 1971
2 Bartłomiej Ważyński Ewa Ważyńska - Volvo P1800 1967
3 Jerzy Wojciechowski Maciej Grycza Automobilklub Wielkopolski Volvo 1800 ES 1973